Van groen naar rood en van koud naar warm - Reisverslag uit Mildura, Australië van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Van groen naar rood en van koud naar warm - Reisverslag uit Mildura, Australië van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Van groen naar rood en van koud naar warm

Blijf op de hoogte en volg Miriam

25 Oktober 2013 | Australië, Mildura

Hoi allemaal!

Het is inmiddels alweer bijna vier weken geleden dat ik op deze manier wat van me heb laten horen, wat ook betekend dat we al bijna een maand op reis zijn! Voor jullie t weten zijn we weer terug haha.

Om jullie eerst gerust te stellen, nee wij zitten (gelukkig) niet bij Sydney in de buurt. De bosbranden daar zijn enorm (ik heb gehoord van een vuurlinie van 300 km breed..). Vreemd, toen ik net een maandje in Nieuw Zeeland zat 2 jaar geleden was er een enorme aardbeving. Je zou haast denken dat het aan mij ligt...

We hebben Sydney vrij snel weer verlaten, ondanks dat het een leuke stad is, maar we wilden graag wat meer het platte land op. Voor we Sydney uit zijn gegaan hebben we eerst een bezoekje gebracht aan de Blue Mountains. Wat een SUUUUUUUUPER mooi gebied zeg! We hebben echt constant tegen elkaar lopen zeggen, wauw, oh kijk dit uitzicht, oooh wat mooi, volgens mij hadden we er wel kunnen blijven. En na een verkeerde route (maar toch wel heel erg mooie route zonder toeristen) te hebben gepakt hebben we nog wat extra kilometers gelopen en kwamen we alsnog bij de Giant Stairways uit die we zo graag hadden willen omzeilen. Het waren ‘maar’ 900 traptreden. Ik heb ze geteld zodat we wisten hoe ver we nog moesten en het hielp goed! Toen we eenmaal uitgeput, maar voldaan boven kwamen na maar 20 minuutjes ofzo, zagen we een sign ‘Giant Stairways, only for strong walkers’. Jaaa! Dat zijn wij :D Ik ben een stuk fitter dan 2 jaar geleden merk ik wel, want toen kwamen er ook heel wat trappen voorbij waarvan ik dacht dat ik ze niet zou overleven.

Na Sydney zijn we naar Melbourne gegaan met de 14 uur durende bus. 14 uur???!!! Ja 14 uur, het viel best mee en het uitzicht was prachtig! Het leek enorm veel op Nieuw Zeeland, groen en heuvels. Alleen zag je hier af en toe een kangoeroe tussendoor huppelen of dood langs de weg liggen. Melbourne was vooral erg koud, truien maar weer boven water gehaald en jassen aangedaan. In Melbourne was er ook niet heel veel te beleven, maar heb ik wel weer mijn Aziatische vriend Sherman Lee weer gezien! Hem heb ik ontmoet tijdens de Tongariro Crossing in Nieuw Zeeland en dit was mijn steun en toeverlaat tijdens de vreselijke trappen daar :P Was erg leuk om hem weer te zien! Ook hebben we de Great Ocean Road gedaan met het openbaar vervoer. Ze verklaarden ons voor gek want we zouden niks kunnen doen behalve in de bus en trein zitten. Maar besloten het toch te doen. We hadden onze bagage in Geelong achter gelaten in een kluisje. Gelukkig wist iemand van de klantenservice dat nog, want we hadden een ticket geboekt waarbij we in Geelong geen tijd meer hadden om dit op te halen. Toen hebben ze voor ons de bagage op de trein gezet naar waar we op de trein zouden stappen terug naar Melbourne. Dat was super lief. Ook de buschauffeur was super aardig, want onderweg stopte hij opeens, keken we uit het raam, zat er een KOALA BEEEEEEEEER in de boom!! Wauw wat een groot beest, ik dacht dat ze klein en schattig waren, maar ze zijn groot en schattig. De buschauffeur liet ons foto’s maken en toen ik bedankt zei kreeg ik als antwoord: ‘I’m just trying to make your day worthwile’. Super lief dus! De Great Ocean Road was ook echt prachtig. Toen we na de 13 uur durende trip weer in Melbourne aankwamen zijn we meteen op de bus gestapt naar Mildura, zo’n 550 km noordelijker. Daar kwamen we 9 uur later aan om 6 uur ’s morgens. Een lange dag in het OV.

In Mildura hebben we 2 weken gewerkt van 7.00 tot 16.30 u op een 1200 ha grote tuinbouw boerderij, wat betekende dat we elke dag om half 6 op moesten. We hebben hier onkruid gewied tussen de watermeloenen en paprika’s en bijhorende taken. De eerste dagen waren vol spierpijn! Ja, een sportschool hebben we hier echt niet nodig. Het groepje waarin we gewerkt hebben is echt super leuk. Eerst nog een beetje afwachtend maar later werd het steeds gezelliger. Het hostel waar we verblijven is erg leuk en we hebben super leuke roomies! De keuken is groot en de mensen zijn heel aardig. Ook is er een pooltafel waar we bijna elke avond wel een paar potjes spelen. We vermaken ons prima en doen leuke dingen (onkruid wieden bijvoorbeeld). Ja, dat is zeker een van mijn favoriete bezigheden geworden. Vooral de vliegen die om je heen zweven zijn erg fantastisch. Het liefst landen ze op je hoofd en kruipen in (ja IN) je neus, mond, ogen of oren. Als je er een stuk of 50 rond je hebt zweven of als lifter op je rug hebt zitten mag je nog van geluk spreken. Vaak zitten er nog meer.

In tegenstelling tot Melbourne is het in Mildura heel warm (behalve snachts, dan hebben we de verwarming hoog aan staan, brrrr!!!). De temperatuur ligt vaak tussen de 18 en 38 graden, en snachts tussen de 3 en soms 20 graden. Er is hier bijna geen gras te bekennen, alleen bomen en struiken die aan het klimaat gewend zijn. Het zand is hier rood en het is echt een tegenpool van Melbourne. Leuk al die variatie .

Vorige week zijn we in het weekend met een paar mensen uit het hostel naar de rodeo geweest. Super tof om te zien! Zo wat kunnen al die beesten (stieren en hengsten) bokken zeg. En die cowboys kunnen wel rijden! Het laatste paard heeft toch het meest indruk op me gemaakt (jammer dat ik die net niet gefilmd heb). Ik heb veel paarden zien bokken in mijn leven, maar zo… Nee.

Morgen vervolgen we onze reis en dalen we weer zuidelijker naar de Barossa Valley (hier is de serie McLeods Daugthers opgenomen) waar we een paar dagen gaan hiken. Wel super veel zin in om echt het land in te trekken! Gelukkig nog geen grote enge spinnen of slangen gezien maar ik ben bang dat dat nog gaat komen.

Nou, zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte van al onze avonturen! Sorry voor het lange verhaal :P Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat 

Heel veel liefs en tot het volgende blog!

Miriam

  • 25 Oktober 2013 - 10:39

    Bibi:

    Geweldig om over je avonturen te lezen Mir! Geniet geniet geniet! <3 xxxxx

  • 25 Oktober 2013 - 10:46

    Brigit:

    helemaal niet vervelend....leuk juist om je te volgen.
    is het een heeeeeeeeel klein beetje of we er ook zijn.
    fijne reis en tot het volgende verhaal

  • 25 Oktober 2013 - 12:25

    Marrie Blaauw:

    Mirilott, oeps gelukkig hoor ik weer wat. marielle zei dat de nieuwtjes op faseboek staan maar dat heb ik niet vandaar.fijn dat alles goed is en dat jullie er van genieten. blijf dat doen dan genieten wij ook.
    xxx

  • 25 Oktober 2013 - 20:02

    Dianne :

    Superleuk verhaaltje mirrie! En maak niet uit, schrijf maar lekker (meer, meer, meer) door.. ;) Heel veel plezier daar! Xx

  • 26 Oktober 2013 - 14:05

    Sonja Bijkerk:

    Hoi Miriam , Leuk om te lezen ,wat je zoal allemaal beleeft , en gratis sporten op de kop toe ! Maar vooral een positieve reis met mooie ervaringen . Blijf er van genieten , en veeeeeel plezier .Groetjes Sonja

  • 26 Oktober 2013 - 21:37

    Stieneke:

    Lieve Mir, heerlijk om je verslag te lezen. Fijn dat het goed gaat met jullie beitjes (ha, ha, mooi woord).
    Wat geweldig dat "' the locals" ook zoveel moeite doen om jullie de mooie indrukken van dit machtige land te laten zien!
    Veel plezier en blijf genieten/ indrukken opdoen.
    Dikke knuf (ook voor onze dochter natuurlijk, maar jij zit dichter bij...) Stieneke.

  • 11 November 2013 - 16:22

    Yvonne :

    Dag lieve meiden
    Blijf vooral schrijven. Vind het geweldig om te lezen wat jullie zoal meemaken.

    Dikke knuffel Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mildura

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 25704

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: