Time to say goodbye - Reisverslag uit Sydney, Australië van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Time to say goodbye - Reisverslag uit Sydney, Australië van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Time to say goodbye

Blijf op de hoogte en volg Miriam

09 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Ik ben alweer aangekomen bij mijn laatste reisblog. Morgenochtend om 9 uur zit ik, na een geweldige tijd in Australië en Thailand te hebben gehad, weer in het vliegtuig. Dit keer naar Amsterdam. In eerste instantie zou ik hier blijven tot 26 maart, maar 2 weken geleden kreeg ik een mail van school wanneer ik weer terug zou komen omdat ze zo spoedig mogelijk iemand nodig hadden. Op dat moment hadden Lotte en ik nog geen verdere plannen gemaakt en kreeg zij toevallig op de zelfde dag een mailtje van haar vorige werk hier in Australië de vraag of ze terug wilde komen omdat ze geen geschikte mensen konden vinden. Helemaal super dus! Gezien de banenmarkt op het moment, maar vooral gezien het een baan is die ik ontzettend graag wil, offer ik mijn laatste 6 weken reizen daar graag voor op.

Ik was het vorige blog gebleven bij Australia Day. Dit hebben we in Cairns gevierd. Er was eigenlijk niet heel veel te beleven in de stad, maar er was een bandje waar we naar hebben geluisterd en ’s avonds was er de film Australia (hoe origineel met Australia Day haha) in het park. Deze film had ik al eens gezien thuis, en ik vond m toen vreselijk! Maar, nu je hier je weg weet, de grapjes snapt en wat meer van de cultuur van de Aboriginals begrijpt, is de film een stuk leuker en eigenlijk best grappig. Ik blijf er wel bij dat het teveel bijna- einden heeft.

Vervolgens zijn we de volgende dag in de auto gesprongen en zijn we wat watervallen bij langs gegaan. Het regende veel dus we hadden ook onze privé waterval op de voorruit van de auto. Lotte was die dag zo lekker aan het rijden dat we al een dag voor lagen op de planning. De dag erna hebben we alleen maar gereden. Lange, rechte stukken maar een enorm variërend landschap, zeker niet saai dus! De dag erna zijn we ook een heel stuk gereden. Het grappige is dat je hier denkt: oooh het is maar 600 kilometer, eitje! Terwijl als je bedenkt hoe ver dat eigenlijk is, dat je dan al zo’n beetje in Frankrijk zou zitten vanaf Noord Nederland. Die afstanden in Nederland zullen dus een enorm lachertje worden :D. Ik heb die dag ook een groot stuk gereden. Dat was heel leuk, totdat er een dode Skippy op de weg lag… Tsja, even niet aan gedacht dat onze auto ontzettend laag aan de grond lag… Boektoektoekboem, dat was de kangaroo, en STINKEN, gadverdamme, wat kwam daar een smerige lucht vanaf! En ja, die bleef wel een tijdje hangen ieeee.

Verder kom je soms best spannende weggetjes tegen die heel smal zijn en dat je door een heuvel ook niet vooruit kunt kijken. Mijn 2 spannendste momenten met de auto waren toch wel dat ik bijna van de weg af werd gereden door een politie auto die even duidelijk wilde maken dat er een over- sized voertuig aan kwam, en het 2e momentje was dat ik met 100 km/h door een bocht reed, naar beneden met zowel verkeer voor als achter me, en dat de auto ineens uitviel. Tsja dat zijn minder leuke momenten. Gelukkig was er verder niks mis met de auto (de stuurkolom deed het niet zo goed dus de sleutel is waarschijnlijk iets terug gedraaid) en konden we zo verder rijden. We kwamen toen aan in Kenilworth, waar we op de heenweg ook langs zijn gereden. Hier hebben we een Digeridoo maker ontmoet op de heenweg en Lotte wilde graag een dag helpen op de terugweg, wat we hebben gedaan. We hebben 2 nachten daar geslapen en voedsel gekregen in ruil voor onze hulp.

De volgende dag hebben we weer een heel stuk gereden en zijn we voor de laatste keer samen over het strand gelopen aan de Gold Coast, een enorm toeristisch gebied. Toen we verder reden kwamen we op een snelweg waar we 110 mochten, met een fietsstrook ernaast, gekke Australianen. Omdat we inmiddels te lui waren geworden om de tent op te zetten of de auto om te bouwen hebben we 2 keer gekampeerd waar we alleen het luchtbed opgepompt hebben en gewoon onder de sterren geslapen, heerlijk! 2 februari zijn we in Sydney aangekomen. We hebben hier nog een paar leuke dagen gehad samen en onze laatste dag samen (4 februari) hebben we lekker de hele dag door de stad gestruind, ergens gegeten en ’s avonds lekker een feestje gevierd.

Verder heb ik in Sydney nog met Merel en Kimberly een feestje gevierd, 2 meiden die ik ken van Thailand en waar we ook oud en nieuw mee hebben gevierd. Dat was heel gezellig! Afgelopen vrijdag heb ik nog een feestje gevierd met Ashley en Rachel, 2 meiden uit Schotland die Lot en ik in Mildura hebben leren kennen tijdens het werken. Ook dit was heel gezellig! Gister heb ik met Chrissy, een meisje hier uit het hostel, een emu/krokodil pizza gegeten! Dat was heel bijzonder! Maar wel erg lekker. Vandaag zijn Chrissy en ik naar het bekende strand Bondi Beach geweest om mijn laatste zonnestraaltjes op te snuiven en nog te genieten van het strand. Heerlijk! Daarna ben ik naar de Thai gegaan en daar nog een Thais maaltje naar binnen gesmikkeld om mijn reis compleet af te ronden :). Ik ga nu verder met mijn tas inpakken, en dan lekker slapen. Morgen om 5 uur gaat mijn bus al dus dat wordt lekker vroeg opstaan.

Ik heb echt een ontzettend gave tijd gehad, veel lieve mensen ontmoet, een prachtig land mogen ontdekken en vooral veel zonnestraaltjes mogen ervaren. Het samen reizen met Lotte was ook echt super! We kennen elkaar nu een beetje te goed aangezien we heel vaak op het zelfde moment precies hetzelfde willen zeggen hahaha. Ik ga je wel missen hoor Lotje! Take care :)

Het zal raar zijn morgen alleen op het vliegtuig te stappen. En toch ook wel een beetje verdrietig om al het moois hier achter te laten, maar ook verheugd om iedereen thuis weer te zien en weer een vast, eigen plekje te hebben (moet ik toch wel eerst een huis vinden hahaha).

Bedankt allemaal voor het lezen van mijn blogs. Ik hoop dat jullie door de verhalen een beetje mee hebben kunnen genieten, en als jullie foto’s willen kijken dan komen jullie maar een week op bezoek :P

Tot heel snel!!

Liefs Miriam

  • 09 Februari 2014 - 11:13

    Evelien:

    Aw jammer dat het avontuur alweer voorbij is, Mir! Heb genoten van je jaloersmakende verhalen en foto's! Goede reis terug en hopelijk tot snel! :)

  • 09 Februari 2014 - 16:57

    Sonja:

    Hoi Miriam .Een reusachtige reis ga je afsluiten met een super vol geladen batterij waarmee je in Nederland weer aan een nieuw avontuur kan beginnen .Goede terugreis .Groetjes Sonja

  • 09 Februari 2014 - 20:14

    Marrie Blaauw:

    Dag Miriam, je kan niet alles hebben in het leven, wel jammer natuurlijk dat je je avontuur moet onderbreken. Maar als iemand je roept om te helpen zal dat misschien ook nodig zijn. Maar wie weet is er in de toekomst weer een kans om de wereld in te trekken. Ik wens je een behouden aankomst. En je weet het er is altijd iets te regelen voor onderdak!!! liefs en dikke kus Marrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 2410
Totaal aantal bezoekers 25715

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: