Reis geboekt! Nog maar 2 weken te gaan..! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Reis geboekt! Nog maar 2 weken te gaan..! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Reis geboekt! Nog maar 2 weken te gaan..!

Door: miriamvorenhout

Blijf op de hoogte en volg Miriam

01 Juni 2011 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Dag allemaal!

Wat vliegt de tijd toch, ik zit hier inmiddels 4 maanden, en heb dus nog precies 2 maanden te gaan. Stage is over 2 weken afgelopen en dan begin ik 13 juni om 8 uur ‘s morgens met m’n 6 weken durende reis. Maar daar ga ik jullie in het volgende reisverslag alles over vertellen! Nu eerst over de afgelopen weken.

Ik heb de laatste weken veel tijd doorgebracht in Papamoa, waar mn Nederlandse vrienden wonen (Pim en Joanne). Hier logeer ik dan ook af en toe, en dat is altijd super gezellig! Verder ook weer bij mn geadopteerde opa en oma geweest, wat ook altijd erg leuk is. Maar ik heb ook weer feestjes gehad :D

Zo hadden we 5 mei een Mexican party. Dat betekend, jurk aan en dansen maar! Heb de hele avond salsa gedanst. Nouja, een poging gedaan tot dan haha. Was erg leuk en weer veel mensen ontmoet. Daarnaast had ik een housewarming van Tania, een goede vriendin. Was heel tof en gezellige mensen leren kennen. Afgelopen vrijdag had ik een dinner party van een vriendin, Sarianna. Zij werkte een keer op de toeristen boot waar ik op zat, en sinds dien zijn we vriendinnen. Was erg gezellig! Hier ook weer nieuwe, leuke en gezellige mensen ontmoet!

Maar naast het feesten moet er natuurlijk ook gewerkt worden! Erg veel het water opgeweest, voor zover het weer het toe liet dan. Maar van alle keren, hebben we maar 1 keer dolfijnen gezien. (wel door mij gespot :D) Deze hebben we voor 5.5 uur gevolgd, misschien hebben ze 4 keer een sprong gemaakt ofzo, verder deden ze helemaal niks! Maar ze waren wel super mooi om te observeren. Al was de data erg eentonig haha.

En naast het feesten en werken, hebben we soms ook tijd voor andere activiteiten haha. Zo zijn we vorige week maandag wezen vissen met Wayne. Dat was erg leuk! Het was prachtig weer, de zee was heel vlak en er waren veel vissen! Eerst 2 Lange lijnen uitgezet, met 50 haakjes… Dat vind ik weer een mindere vorm van vissen. Das veel te makkelijk, ik vind vissen met een hengeltje wel leuk, dan vang je er misschien een paar maar nu vang je er heel veel zonder er iets voor te doen! We moesten zelfs aan het eind van de dag dode vissen terug gooien omdat we over onze quota heen zaten. Je mag per boot 54 snappers aanlanden, dat maakte me toch wel aan het schrikken! Als je ziet hoeveel boten er altijd op het water zijn om te vissen.. Maar verder, ondanks ze een 2e keer de lange lijnen uit hebben gezet, wel een hele leuke dag gehad! Ik durfde zelfs de haakjes eruit te halen hahah. Wat een vooruitgang.

Ook heb ik een dagje geholpen in de lunch bar van Lynne en Craig. Dat betekende dat ik om half 5 op moest staan! (en dat vrijwillig…:P) Was leuk om eens te doen. ’s Avonds, hoorde ik geklop om mn raam van de boot. Anna vroeg of ik wilde helpen met de boot. Toen ik buiten kwam, besefte ik pas dat het aan het stormen was! Het onderzoeksbootje was aan 1 kant losgeslagen en die moesten we dus weer goed vastmaken. Met 4 touwen weer goed stevig vastgezet. Wat een wind zeg!
Het weekend heb ik weer doorgebracht bij Pim en Joanne. Op zondag hebben we appeltaart gebakken en zijn we naar de Rerekawau Falls geweest. Dit zijn watervallen in de Kaiate stroom. Erg mooi! Toen ben ik op maandag afgezet in Rotorua, want zij moesten daar naar een vergadering. Zo kon ik mooi meeliften! Heb een prachtige wandeling gemaakt langs een deel van het meer. Het was echt super mooi. Heb eindelijk de Pukeko op de foto kunnen krijgen, een nieuw zeelandse vogelsoort (zie foto’s). Verder heel veel zwarte zwanen en heel veel Scaup (Papango) gezien (zwarte eendjes). Ook weer de stoom uit de grond zien komen en de kokende modder was ook weer mooi om te zien. Toen op de terug weg naar “huis” zijn we nog even gestopt bij de Okere Falls. Wat foto’s gemaakt en toen ’s avonds weer naar mn bootje gebracht.

Zo, dat was het dan alweer! Over 2 weken komt er denk ik nog een update voor ik op reis ga. Ik vertrek in elk geval 13 juni uit Maketu. Ik heb een buspas gekocht, die voornamelijk over het Zuidereiland gaat. Met deze pas heb ik dus een vaste route, en kan ik zelf bepalen waar ik langer wil blijven en waar ik in 1 keer door wil. Verder wordt een hostel ook alvast geboekt zodat ik niet ergens aan kom en geen slaap plek heb. Heb er heel veel zin in! Misschien zie ik zelfs wel echte pinguïns, die zo grappig lopen :D

Foto’s zijn weer te zien op:
https://picasaweb.google.com/102310871136580526926/FotoSVanStage#
En op:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1892337308079.117226.1230900834&closeTheater=1

Ik zou zeggen, bedankt voor het lezen en tot over 2 maanden!


Liefs, Miriam

  • 01 Juni 2011 - 06:51

    Brigitte:

    een hele hele mooie reis met nieuwe belevenissen en nieuwe ontmoetingen

  • 01 Juni 2011 - 10:22

    Daphne Eskes:

    Hoi!

    Wat mooi om te lezen! :D

    X

  • 03 Juni 2011 - 19:07

    Ton:

    Hoi Mirjam,

    ik merk dat ik wat vaker op je site moet kijken. wow bijna een roman volgeschreven, als ik dat allemaal nog moet lezen moet ik nu erst maar vakantie nemen. maandag maar eens met mijn baas praten!

    mooi dat je het zo nar je zin hebt, maar de tijd gaat inderdaad gruwelijk snel.

    nou ik ga nu eerst maar weer een hoofdstuk lezen. tot lezens ciao

  • 06 Juni 2011 - 11:12

    Evelien:

    Mir! Wat een prachtige dingen maak je toch mee, hihi! Leuk om weer even te horen hoe het gaat! Zo te horen maak je weer toffe dingen mee en ontmoet je talloze leuke mensen! Geniet nog even lekker want die twee maanden zijn vast ook zo voorbij!

    xx eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 25738

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: