Having the time of my life! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Having the time of my life! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Having the time of my life!

Door: miriamvorenhout

Blijf op de hoogte en volg Miriam

04 Juli 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Hallooo!

Ik dacht dat het weer eens tijd werd voor een update aangezien ik alweer 3 weken Nieuw Zeeland aan het rondtrekken ben! Zoals de titel al zegt, ik heb de tijd van mn leven. 13 juni ben ik op de bus gestapt in Maketu. Hier aangekomen ben ik meteen in een grote kano gestapt en had direct al heel veel plezier! Door de dag heen kennis gemaakt met iedereen en zat er meteen al helemaal tussen! Dat was echt super geweldig. Overdag zijn we vaak aan het reizen in de bus naar het volgende hostel waar we overnachten maar we hebben veel tussenstoppen om mooie dingen te kunnen zien. Ook hebben we vaak een paar uur de tijd om activiteiten te doen en soms blijven we ergens een hele dag zodat we ook tijd hebben voor dagactiviteiten. ’s Avonds zitten we gezellig allemaal bij elkaar, of in het hostel, of in de bar of zingend rond een kampvuur! De mensen waarmee ik tot nu toe heb gereisd waren allemaal geweldig! Helaas moest ik ze vorige week achterlaten omdat ik 5 dagen op Stewart Island door zou brengen (het zuidelijkste eiland van NZ). Dat was een heel moeilijk afscheid haha. Maar ik heb er wel weer een hoop vakantie adresjes bij. Stewart Island was heel rustig (ik sliep zelfs in een hotel omdat de backpackers dicht was, maar voor dezelfde prijs dus das helemaal top!) Vanaf Stewart Island ben ik naar Ulva Island geweest, een vogel eiland. Allemaal wilde vogels maar een klein vogeltje kwam zelfs uit mn hand eten! Dat was zo’n geweldig gevoel!
Oja, ik zal jullie nog even vertellen hoe ik naar Stewart Island ben gekomen. Ik ging met 2 groepsgenootjes (die zouden maar 1 nachtje blijven) in het “vliegtuig”. Er waren enorm veel passagiers! Welgeteld namelijk 4. En dan nog 2 piloten en onze bagage, en het vliegtuig was stampvol! Hahahaha dit was echt een baby vliegtuigje! Zo schattig en heel tof! Mochten onderweg ook nog foto’s maken, wat zorgde voor een mooie foto van een soort schiereiland met een regenboog erboven!

Zaterdag ben ik weer op de bus gestapt (daar was ik wel blij om! Was meteen weer gezellig!) en zijn we door de Catlins naar Dunedin gereden. (Onderweg zijn we nog gestopt om zeeleeuwen te kijken, waarbij iemand het leuk vond om m boos te maken, waardoor ie achter MIJ aankwam, en ik dus heel hard moest lopen haha) Dunedin is een super mooie stad! Ik blijf hier dan ook tot woensdag en dan hoop ik dat er plek is in de volgende bus, dan reis ik verder naar Mount Cook. (ook in Dunedin verblijf ik in een hotel, dit keer met tv, eigen douche en wc n koffie en thee!, 25 dollar per nacht haha).

Mijn favoriete dag was toch in het nationaal park van het Noorder eiland. Hier heb ik de Tongariro Crossing gedaan. Een 19.4 km lange tocht, waar je start op 1100 meter; omhoog gaat tot 1900 meter; en afdaalt naar 800 meter. De tocht duurde 7.5 uur en ‘savonds was ik dan ook niet meer in staat om normaal te kunnen lopen en ben ik letterlijk naar bed gestrompeld haha! Het was wel een enorm zware tocht maar na de trappen ging het een stuk beter. En echt waar, het mooiste wat ik ooooit heb gezien! (voor de mensen die Lord of de Rings hebben gezien; de tocht ging door dit gebied en Mount Doom lag pal aan mn rechterzijde). Een ervaring die ik nooit zal vergeten!

Verder nog 2 gletsjers bezocht wat heel mooi was, karaoke gezongen in de bar (waar ik heel fijn als eerste mocht muhahah), naar Puzzle World geweest om lekker te verdwalen in een doolhof haha, Queenstown Hill beklommen wat super mooi was! en een cruise gemaakt door de fjorden van Milford Sound waar ik mn eerste bottlenose dolfijnen heb gezien! Het is nog steeds erg warm en heb dan ook alleen nog maar sneeuw gezien hoog in de fjorden (wat wel weer zorgde voor een sneeuw/ijsballen gevecht).

Dat was even een korte samenvatting van mijn reizen tot nu toe! Over een maand is mijn avontuur weer afgelopen helaas. Maar, dan kan ik mijn lieve familie en vrienden in Nederland weer zien waar ik ook erg naar uit kijk! Hopelijk kijken jullie er ook naar uit dat ik weer terug kom, anders blijf ik hier wel hoor! Ghehehe. Nou, ik wens jullie een fijne dag of slaap lekker (hangt er vanaf hoe laat jullie het lezen hihi)!

Foto's:
https://picasaweb.google.com/102310871136580526926/NewZealandTraveling

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2203861295984.139119.1230900834

Dikke kus Mir

  • 04 Juli 2011 - 05:45

    Dianne:

    Mir, I like, like, like that you're having the time of your life!! :) Veel plezier met having the time of your life even more! xxx

  • 04 Juli 2011 - 06:31

    Brigit:

    super mooi allemaal wat je onderweg meemaakt. en dan nog 4 weken lang extra avontuur. je hoofd zit straks bommetjevol van alles. veel veel veel plezier verder

  • 04 Juli 2011 - 07:15

    Merel:

    Hej, het klinkt geweldig wat je allemaal doet en ziet en meemaakt ;) En kom maar wel terug over een maand hoor :)!!! fijne reis nog!!!! xje

  • 04 Juli 2011 - 09:35

    Karlijn:

    Hee Miriam,

    Klinkt echt supergoed! Je hebt het dus wel naar je zin :)
    Geniet ervan, wanneer ga je weer naar huis?

    xKarlijn

  • 04 Juli 2011 - 17:08

    Oma:

    vindt dit prachtig jij ziet wel heeeeel veel tot ziens knuffels en kus heel veel van opa en oma

  • 04 Juli 2011 - 18:14

    Dirk:

    Waar zijn de vakantie liefdes?:p

  • 04 Juli 2011 - 20:20

    Gerda:

    Hai Miriam,

    Wat weer een mooi verslag en wat een mooie foto's! Volgens mij wil je helemaal niet meer terug, haha... Grapje hoor! Ondanks dat je het super naar je zin hebt, zul je er ook vast naar uit kijken om je familie en vrienden weer te zien.

    Geniet nog van de laatste weken daar!

    Groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 25758

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: