Let the adventures begin! - Reisverslag uit Papamoa, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Let the adventures begin! - Reisverslag uit Papamoa, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Let the adventures begin!

Door: miriamvorenhout

Blijf op de hoogte en volg Miriam

12 Juni 2011 | Nieuw Zeeland, Papamoa

Hoi alweer!

Even een laatste (voorlopig) korte update. Afgelopen week nog 2 dagen op het water doorgebracht. De eerste dag was echt vreselijk! Alles wat mis kon gaan ging ook mis (Eerst viel de motor 2 keer uit, toen kwam de wind op wat hoge golven veroorzaakte, vervolgens viel ik bijna over boord toen ik de waterzichtbaarheid wilde meten (ik hing half over boord om te kijken en toen kwam er een grote golf onder de boot), 3 van de 4 aan boord voelden zich niet goed (als in zeeziek, waaronder ik), toen verloren we nog van alles over boord waardoor onze projectleider gigantisch pissig was, en we moesten ook nog terug, TEGEN de hoge golven in waardoor de zwaartekracht goed liet merken dat ie nog altijd aanwezig is (veroorzaakte nogal pijnlijke voeten als je steeds een meter met de boot naar beneden viel en de boot alweer omhoog kwam als jij nog naar beneden aan het vallen was), en als klap op de vuurpijl viel er nog iemand in de Marina toen we de boot aan het schoonmaken waren!) Dat was me het dagje wel hoor.
Gelukkig was de 2e dag (tevens mijn LAATSTE STAGEDAG!) veel beter, en om 8 uur toen we eigenlijk nog helemaal niet serieus het water aan het scannen waren, spotte ik dolfijnen!!! Wat was ik blij zeg, ze kwamen me gewoon uitzwaaien haha! We hebben ze voor 7,5 uur gevolgd en wat waren ze prachtig. Ze zwommen heel dicht op elkaar en allemaal tegelijk door de golven springen. Zo gaaf! Helaas geen goede foto’s kunnen maken dit keer. Maar toch een super afsluiting van een super leerzame en leuke tijd hier in Tauranga.

Maandag vertrek ik om 8 uur smorgens uit Maketu met de bus (www.stray.co.nz). We zullen eerst een paar plaatsen op het zuidelijke noordereiland bezoeken (Rotorua, Taupo, Whakahoro, National park, Wellington) en vrijdag daal ik af met de ferry naar het zuidereiland. Hier zal ik (ik noem alleen even de grote plaatsen) het Abel Tasman National park, Greymouth, Franz Jozef, Fox Glacier, Queenstown, Milford Sound, Invercargill, (Stewart Island?), Dunedin, Mt Cook, Christchurch en Kaikoura bezoeken. Vervolgens weer oversteken naar Wellington, Auckland, Cape Reinga, Raglan en weer terug naar Maketu. Dan is mijn reis weer afgelopen (na 5.5 week) en ga ik weer terug naar Tauranga voor een paar dagen. Ik neem namelijk niet al mijn spullen mee zodat ik niet alles mee hoef te slepen. En natuurlijk moet ik nog een afscheidsfeestje houden 30 juli, voor ik weer terug vlieg op 31 juli naar Nederland. (Waar ik 1 augustus aankom.) Ondanks mijn super toffe tijd hier, heb ik ook wel weer zin om naar huis te gaan, naar vrienden en familie. Want ik mis jullie allemaal best hoor! Maar.., eerst nog lekker even 6 weken reizen! Let the adventures begin!

Tot over 6 weken!!!!

Liefs, Miriam

  • 12 Juni 2011 - 10:13

    Evelien:

    Heerlijk, Miriam! Leuk dat je nog een paar weken gaat rondreizen. En wat tof dat je op je laatste dag nog dolfijnen hebt gespot! Jammer dat je niet een dagje eerder landt (dan kom ik ook net terug van een reisje), anders had ik je misschien nog op het vliegveld kunnen zien! :D Geniet lekker!

    Knuffel, eef

  • 12 Juni 2011 - 19:36

    Jimmy:

    Niccceee veel plezier met reizen straks!

  • 12 Juni 2011 - 19:55

    Egbert-jan En Marrie:

    nou zeg nu werd het op de valreep nog erg spannend, hopenlijk gaan de 6weken die komen goed, zodat we je veilig op 1 augustus kunnen ontvangen, je hebt straks veel te verhalen eb worden we fan van jouw dolfijnen, groetjes, ej en m

  • 13 Juni 2011 - 10:08

    Dirk:

    de dolfijntjes kwamen je nog even uitzwaaien?:P Het is hier nu maandag de nu is de reis echt begonnen?:p

    Dirk

  • 14 Juni 2011 - 19:45

    Ton:

    Fijne vakantie, hoewel ik de indruk krijg dat de hele periode in nieuw zeeland vakantie is geweest. Dit zijn nog eens stages waar je ook nog van geniet. heel veel plezier de laatste weken.

    doei

  • 18 Juni 2011 - 09:20

    Bibi:

    Plezier!!! xxxx

  • 18 Juni 2011 - 11:37

    Ingeborg:

    Veel plezier met de laatste weken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Papamoa

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 25757

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: