Nog maar 3 maanden te gaan.. - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Nog maar 3 maanden te gaan.. - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 maanden te gaan..

Door: miriamvorenhout

Blijf op de hoogte en volg Miriam

02 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallo!

Ik dacht, het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje. Inmiddels is het alweer 2 mei en ben ik al op de helft van mn reis! En al op 2/3 van mn stage… Wat gaat de tijd toch enorm snel. De eerste maand ging zo langzaam, maar de laatste 2 maanden zijn echt voorbij gevlogen! Nog 6 weken en dan gaat het reizen beginnen, heb er zoveel zin in! Oh, en voor degene waar ik tegen heb gezegd dat het enorm koud gaat worden, blijkbaar wordt het op het zuidelijkste puntje maar -2… HA HA HA! Maar met de zuidelijke Antarctische wind zal het vast kouder aanvoelen. Haha ik dacht echt dat het – 20 ofzo zou worden. Grappig. Nou goed, over op mn belevenissen van afgelopen maand. Best veel beleefd, dus en lang verhaal sorry!

Van 9 april tot en met 13 april ben ik elke dag het water opgeweest. Enorm vermoeiende week. De eerste dag op een toeristenboot van 8 tot half 3. (half 7 opstaan), we hadden Delphinus everywherus, overal dolfijnen! Zo gaaf! Echt 200 ofzo, om de boot en ze waren aan het foerageren met gannets (jan van genten), dat is zo mooi om te zien!
De 2e dag gingen we met Aronui, de kleine onderzoeksboot. Dat werd om 5 uur opstaan en na wat motorproblemen vaarden we om half 7 de Marina uit. Helaas geen geluk vandaag en een dolfijnloze dag. De toeristenboot waar ik normaal op ben had orka’s gezien maar die waren helaas te ver weg om te gaan kijken. Om 17.00 u waren we weer terug, boot gewassen, gekookt, en om half 10 naar bed gegaan.
De 3e dag (11 april) weer op Aronui, om half 6 opgestaan en 6.30 vaarden we de Marina uit. Weer geen dolfijnen en om 16.15 waren we weer terug. Weer een vermoeiende dag, want op Aronui sta je de hele dag op een pauze van 20 minuten ofzo na. Dus weer om half 10 naar bed.
De 4e dag weer op Aronui. Kwart voor 5 opgestaan, en om 10 over 6 vaarden we de Marina uit. Vandaag helemaal naar Mayor Island geweest. Tijdens de lunch hadden we erg veel lol, en toen gingen we weer verder op dolfijnenjacht. Ik had de hoop al opgegeven om dolfijntjes te zien, maar toen.. zag ik een splash! Door de verrekijker gegeken maar helaas zag ik niks. Zal wel een haai zijn geweest. DACHT ik. Want toen we die kant opvaarden zag ik het weer, weer door de verrekijker gekeken, en ja hoor! Dolfijntjeeeees!!! Eindelijk :D Blije Miriam haha. Weer een pod van ongeveer 150 dolfijnen. Konden niet zo lang bij ze blijven want we hadden nog een lange weg terug te gaan. Om 18.00 u waren we terug, 12 uur op het water geweest.
De 5e dag ben ik op mn “eigen” toeristenboot geweest. Gelukkig iets langer slapen, tot 7 uur. Ik was zo moe, dat ik blij was dat ik mn zonnebril op had zodat ze niet konden zien dat ik af en toe in slaap viel (hihihi). Weer geen dolfijnen maar wel 2 zeehonden en albatrossen! Dat is de vogel met de grootste spanwijdte in de wereld! Zie foto’s :D Om 16.00 waren we weer terug.
Zo, dat was een lange vermoeiende week op het water maar wel heel leuk en een relaxte sfeer! 14 april hadden we vrij, maar moesten we de boot wassen en gingen we oefenen om de boot op de trailer te zetten. Dat werd tot de middel in het water om de haak vast te maken terwijl de ander de lier draait. Alle rollen omgedraaid tot het tijd was om zelf de boot erop te varen! Met Anna naast me die aanwijzingen gaf, heb ik de boot erop gedaan! Jeetje, ik kreeg zoveel complimentjes, hahaha dat was wel grappig. Alles was perfect zei ze. Nou, das wel leuk om te horen! En toen had ze hulp nodig om de boot terug te varen naar de Marina, aangezien ik nog aan boord was deed ik dat. Ik heb m terug gevaren en normaal neemt Anna het altijd over bij de ingang, maar nu zei ze: Wil je proberen om de boot aan te leggen? WOOOOW ik was verbaasd, maar vooral vereerd! In het begin had ze namelijk gezegd dat ze dat altijd zelf wilde doen vanwege de dure boten en omdat er een sterke stroming is in de Marina. En aangezien we nu maar met zn 2en aan boord waren, en altijd iemand op de boeg moet bij het aanleggen, zou anna dat moeten doen en zou ze dus niet kunnen ingrijpen als het mis zou gaan. Dus betekend dat, dat ze super veel vertrouwen had! Weer kreeg ik enorm veel complimentjes en ze zei zelfs, dat ze het zelf niet eens zo goed deed! Whooee trotse Miriam :D!! Nou goed, genoeg haha.

De dagen erna heb ik lekker genoten van mn vrijheid! Weer goed bijgekomen en bij verschillende mensen koffies gedronken, gegeten, gekaart, gekletst. 19 april weer een hele dag gewerkt aan foto’s en ‘savonds naar de pubquiz geweest. Toen we drinken wilden bestellen kwam er een vervelende ober aan die onze paspoorten wilde zien (ondanks dat ik een cola wilde -.-‘ ) maar die had ik niet mee want die zijn zo groot. Dus, jaja, toen werden we eruit gezet. Nice.. We wilden toch wel graag mee doen dus terug gegaan naar de Marina om paspoorten te halen. En vervolgens, werden we 9e van de 11 hahaha.
Oeeh en de volgende dag ging ik naar de fresh fruit market, en weet je hoe duur de kiwi’s waren?! Juist, 39 dollarcent per kilo. Dat is 20 euro cent per kilo!!!!!!!! HAHAHHA. Lekkerrrr. 21 april ging ik weer op Butler’s boot, en om half 10 spotte Stuart (waar ik altijd mee op het dak zit op de dolfijnen jacht) ORKA’S!!!! Het waren er 3, 2 mannetjes en een vrouwtje. Heel gaaf. Ze waren niet zo geïnteresseerd in ons dus ik denk dat ze aan het eten waren omdat ze vrij lang doken. Helaas verder geen dolfijnen. Wel een toffe dag.
Het weekend zijn we uitgeweest. Alles ging om 12 uur dicht omdat het Pasen was volgende dag. Was wel gezellig. Op de terugweg, kwamen we 2 jongens tegen en eentje zei: wie komt van holland? Dus k zeg zo: Ik. Zegt ie: Klotzak! Hmmm oke :P Hahaha kwam er heel grappig uit. Zo hoor je wel weer wat voor woorden je het eerst leert in een nieuw land.
En toen werd het alweer 26 april, 3 jaar geleden dat we ons lieve mammie hebben verloren. Om 1 uur kreeg ik een sms van Anna of ik kon helpen op de boot voor een uur. Nouja, eigenlijk niet zoveel zin in maar waarom ook niet. 10 minuten later stond ik buiten en Anna zei dat het misschien toch teveel wind was. Maar, ze had mn hulp alsnog nodig, of ik wandelschoenen en een jas wilde aandoen. 5 minuten later reden we in de richting van de Mount en zei ze dat we die gingen beklimmen zodat we daar konden doen wat ze met de boot had willen doen. Eenmaal boven gaf ze me een bos bloemen, die ik van de berg in het water kon gooien, voor mama! Wat lief he! Dat was echt heeel erg lief.
Verder hebben we de hele week vrij gehad, omdat Anna aan haar rapport moest werken en geen tijd had om werk voor ons te maken. Dat is wel even wennen, niet werken. Ik heb me dan ook enorm verveelt. Zo erg, dat ik maar eens aan mn stageverslag ben gaan werken haha. Afgelopen weekend hadden de meiden hun verjaardag (Sandra zaterdag en Nichola zondag), toen zijn we naar de stad geweest en lekker gefeest. Was heel gezellig!
Nou, dat was het dan wel weer zo’n beetje. Het weer is erg wisselvallig, en toen we zaterdag terug kwamen van een dolfijnloze dag op het water was er een regenboog om de zon! Dat geeft aan dat er veel wind aankomt. Wat op het moment dus inderdaad zo is. En regen bah. Maar we hebben ook mooie dagen gehad afgelopen week. Aan het eind deze week schijnt het weer beter te worden dus hopelijk ga ik weer wat dolfijntjes zien. Nou, ik laat jullie nu met rust, foto’s zijn weer te zien op :

https://www.facebook.com/editphoto.php?fbid=1892337308079&aid=117226&id=1230900834
en
https://picasaweb.google.com/lh/webUpload?uname=102310871136580526926&aid=5601899076955450017

Ojaaa! Ik heb ook een zwemmende pinquin gezien in de Marina, zooo gaaf! Net een schildpad maar dan anders haha.

Rustig aan allemaal, en tot de volgende keer!

Xxx

  • 02 Mei 2011 - 03:35

    Michiel:

    Waauw wat een tof verhaal Mir:D En al die mooie dieren enzo! jaloers!!! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt! Tot spreeks! Ayo!

  • 02 Mei 2011 - 03:59

    Karlijn:

    Klinkt allemaal super leuk!! Hier vinden ze de winter ook superkoud, wordt maar 5 graden.. das niks vergeleken met nederland :)

    Ben jaloers hoor, met al je foto's van dolfijnen en orka's!

    Have fun!!

  • 02 Mei 2011 - 07:38

    Brigit:

    weer een super verhaal en wat lief van anna met die bos bloemen.
    en waarom ga je als het zo koud is naar het meest zuidelijke puntje, kun je niet naar het meest noordelijke, of is het daar al net zo. bbbrrrrr moet er toch niet aan denken met het ozo mooie weer hier in nederland. (zo deze is om jouw een beetje jaloers te maken haha) prachtige foto's wederom.
    nog een fijne stagetijd daar en een nog mooiere reis

  • 02 Mei 2011 - 11:00

    Dirk:

    Damn, wat weer een verhaal! Wel tof om te lezen :D

    Dirk

  • 02 Mei 2011 - 11:39

    Sonja :

    Hoi Mirjam , het is een hele belevenis voor je daar downunder , en je komt als een volleerde schipper straks terug . maar eerst nog heerlijk zes weken rondreizen .Wat geweldig dat je weer zo veel dolfijnen orka,s en een pinguin hebt gezien . Wat attent van anna om samen met jou op deze manier stil te staan bij je moeder , een lief , leuk en dapper mens , geniet ook van de tweede helft van je stage . groetjes

  • 09 Mei 2011 - 19:15

    Jordy:

    Miriam!

    Gaaf man daar! Vooral die dolfijnen enzo! Leuk! Ik wou dat ik langs kon komen op mn waterfietsje.. Wordt um niet denk ik! Haha!

    Hoe gaat t verder daar? Hoe lang blijf je daar eigenlijk nog?:)

    Hier gaat t goed! Druk druk met school! T gaat wel goed op zich!:)

    Nou Mir, Veel plezier nog daar, en tot het volgende verslag!:) Ik zal aan je denken!

    Groeten!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 25734

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: