Herfst is gekomen - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Herfst is gekomen - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Herfst is gekomen

Door: miriamvorenhout

Blijf op de hoogte en volg Miriam

08 April 2011 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Dag allemaal!

Aangezien ik al weer een paar keer werd gevraagd voor een update en nieuwe foto’s, zal ik mn belevenissen weer eens delen. Leuk dat jullie naar mn verhalen uitkijken! :D

De afgelopen weken heb ik niet erg veel mee gemaakt. Het weer is hier erg aan het veranderen: Jullie krijgen nu lekker lente en ik ga de herfst alweer in. Helaas mis ik de lente dit jaar, sniiif. De laatste 3 weken ben ik maar 1 keer het water op geweest. Tropische stormen op zee zorgden voor een hoge “swell”, dit zijn golven die een aantal dagen geleden verder op zee zijn gemaakt door de wind. We hadden zelfs een dag dat de hoogte 4 meter was! De andere vrijwilligers waren naar het strand geweest die dag en bijna verdronken! Ze konden door de sterkte van de golven niet meer terug naar het strand zwemmen en moesten gered worden door de kustwacht. Gelukkig zat ik veilig in de Marina.
Naast de hoge golven heeft het ook erg veel geregend. Het leek wel of ik weer in Nederland was haha. Soms kwam het echt met bakken uit de lucht vallen. Dat allemaal zorgde er dus voor dat we op de boot vast zaten: dagen achter elkaar data invoeren, foto’s verwerken en vergelijken. Gelukkig vind ik dat best leuk werk, dus ik heb me ondanks het weer wel vermaakt.

3 weken geleden, voor het slechte weer begon, heb ik voor het eerst in mn leven gesnorkeld! Wat was dat gaaf zeg! De onderwater wereld is echt prachtig! Visjes, zeeegels, wieren, ZEEHONDEN! Jaja, ik heb een zeehond gezien onder water, op 2 meter afstand! Maar omdat we met een grote groep waren van ongeveer 15 mensen waren de zeehonden een beetje bang en wilden niet met ons spelen. Maar het was wel een super mooie ervaring.
Een aantal dagen later was ik weer op het water, heb ik de dolfijnen gespot en het was echt een enorme groep! Ik denk wel iets van 100/200 dolfijnen. En er waren redelijke golven, wat maakte dat je overal om je heen surfende dolfijnen zag! (ghehehe, jaloers? :P ) Dat was echt een super dag.

Ook het feesten is mooi op gang gekomen. We gaan nu regelmatig de stad in. Elke dinsdagavond is er een pubquiz avond. Ben daar nu 2 keer heen geweest. De eerste keer werden we 4e van de 4 haha! Erg veel geschiedenis vragen. En de 2e keer, afgelopen dinsdag, werden we 3e van de 5! Wonnen een waardebon van 20 euro voor eten en drinken aan de bar. Haha er was een vraag waar ik als enige van iedereen het antwoord op wist! Er was een rijtje met halogenen, maar er miste er 1, en dat was jodide. En niemand anders wist dat haha. Best leuk om te weten dat ik nog wat heb opgestoken op de middelbare school.
Vorige week donderdag hadden we een afscheidsfeestje van Helen op de partyboot hier in de haven, die eindigde met dansen in de stad. Was een erg leuke avond! Dit was ook Jessica’s laatste avond (het meisje uit Canada). Erg jammer dat zij weg ging want kon het super goed met haar vinden!

Verder ben ik een weekendje weg geweest met mn geadopteerde opa en oma. We gingen naar Phirongia, aan de westkust! Het idee was om op platvis te gaan vissen, maar door veel regen ging dat niet door. We verbleven bij de broer van Doug (de opa :P). Op vrijdag moesten ze naar iemand toe voor werk, wat een uur rijden was. Veel gezien dus onder weg. Ook een enorme zandduin gezien. Dat was wel grappig. Overal in Nieuw Zeeland is het groen en boomachtig, en dit was gewoon een kale heuvel haha. Op zaterdag gewinkeld in Hamilton en zondag een wandeling gemaakt in Phirongia Mountain Forest. Echt super gaaf om een Nieuw Zeelands bos te zien! Niks dat is aangeplant door de mens, alles zoals het vroeger is gegroeid. Met ENORME bomen! Echt super tof!

Afgelopen zondag kwam het franse meisje aan, Sandra. Anna vroeg of ik haar rond wilde leiden op de Marina enzo. Was erg gezellig en veel gekletst en gelachen. ’s Avonds waren we uit eten om Helens laatste avond te vieren. Daarna gingen we poolen, hahaha wat had ik weer een lol. Ik was een team met Anna, en Sandra was een team met Scott. Anna en ik zijn allebei enorm slecht in pool, maar dat maakt het juist zo grappig haha. Aah maar we deden het niet zo heel slecht hoor, op 1 bal na hadden we verloren. Ghehehe.

Afgelopen week een paar keer film gekeken met Sandra, is wel een heel aardig meisje. Oja, ik ben ook nog een dagje met Tania naar het strand geweest, lekker gezwommen en een heeerlijk ijsje gegeten! Ook mn Engelse boek van 782 pagina’s uitgelezen, lang verhaal maar erg goed geschreven! Nou, ik geloof dat dat alles wel was! Het gaat dus allemaal goed hier. Het schijnt deze week weer wat beter weer te worden dus de planning is 5 dagen achter elkaar het water op. Hoop dat we nu geluk hebben en veel dolfijnen en ander moois zullen vinden!

Foto’s zijn weer te vinden op:

https://picasaweb.google.com/102310871136580526926/NieuwZeeland#

en ook op facebook.

Hoop dat alles bij jullie ook goed gaat! Geniet van de lente, en geniet een beetje extra voor mij :)

Dikke knuffel uit Nieuw Zeeland!

  • 08 April 2011 - 11:10

    Dianne:

    Leuk om weer wat van je te lezen! En ook mooi om te horen dat je leuke mensen hebt gevonden :D. Heel veel plezier daar!

    xx en veel liefs uit Athene

  • 08 April 2011 - 11:38

    Evelien:

    Miriampieee!

    Leuk inderdaad om weer even te horen hoe het daar gaat! Het klinkt allemaal gezellig en zooo mooi met die natuur en mooie dieren :) Supertof!

    Als je het snorkelen al zo fantastisch vond en je hebt de kans, dan dwing ik je om ook een keer te gaan duiken met zuurstofflessen. Dat is al helemaal een bizarre en prachtige ervaring en de onderwaterwereld zal daar vast prachtig zijn! :D

    Heeeeel veel plezier nog!

    Knuffel, Eef

  • 08 April 2011 - 13:17

    Merel :):

    Hej :):)

    vind het zoo vet om te horen dat je het leuk hebt daar :) stiekem toch nog steeds wel beetje jaloers hoor :) :P veel plezier weer verder en tot snel (.. :P )

    xxxxx

  • 08 April 2011 - 17:16

    Brigit En Jos:

    leuk dat je nu je draai hebt gevonden en leuke mensen leert kennen.
    en als ik het zo lees dan is het best wel mooi in de herfst (ijsjes eten zwemmen strand) jammer dat je de lente mist maar jij hebt dolfijnen en die hebben wij weer niet.
    dikke knuffel brigit en jos

  • 08 April 2011 - 17:30

    Angelique:

    Dag Miriam,
    Goed van je te horen! Prachtige foto's. Betekent weinig vaarmogelijkheden, weinig stagewerk?
    Nog even een werkvraagje; Kunnen ze nog een student gebruiken voor volgend jaar?
    Grote groet, Angelique

  • 08 April 2011 - 17:54

    Dirk:

    Zo hey wat weer een verhaal. Volgens mij ben je nu meer aan het feesten dan aan het werken of niet?:P Hahaha. Fijn dat je het daar naar je zin hebt. Ik hoop dat je nog vele avonturen daar beleeft. Het valt me trouwens op dat ik je nog helemaal niet gehoord hebt over lekker surfdudes enzo?:P

    Dirk

  • 08 April 2011 - 18:38

    Papa:

    hoi Miriam,

    fijn te lezen dat het goed gaat daar.
    zag op de foto dat het eten je ook goed smaakt hahahahahah.
    hier alles goed, met het weer gaat het de goede kant op.

    groetjes papa en selma

  • 12 April 2011 - 06:02

    Gerda:

    Hey Mir,

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat je je plekje steeds meer gaat vinden. Ben stiekem wel een beetje jaloers op je, je ziet en beleeft zulke mooie dingen daar...

    Groetjes en veel plezier,
    Gerda

  • 28 April 2011 - 18:17

    Lotte:

    Wow mir,
    Wat heb jij het toch lekker daar!
    Echt als ik dat van die dolfijnen lees(ja stiekem toch wel jaloers ;) )

    En ook alweer aan het feesten :P
    Wat mis je nou nog uit leeuwarden daar? :P

    (k)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 25759

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: