Orka's, aardbevingen en tsunamigevaar - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Orka's, aardbevingen en tsunamigevaar - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Orka's, aardbevingen en tsunamigevaar

Door: miriamvorenhout

Blijf op de hoogte en volg Miriam

13 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Hallooo allemaal!

Woow zeg, wat is mn vorige blog alweer lang geleden! Ghehe bijna een maand. Dus ik dacht, tijd voor een update! De tijd begint steeds sneller te gaan. Dagen, weken vliegen voorbij! Een goed teken dacht ik zo. Nou, ik zal eens beginnen aan mn verhaal.

Afgelopen maand is er erg veel gebeurt hier en omstreken. Ik ben verhuisd naar een nieuw bootje, waar ik alleen op woon en dat bevalt me super goed! Het gaat nu ook iets beter met de meiden dus dat is fijn. Er is een nieuw meisje gekomen uit Canada en ze is erg aardig. Maar die blijft maar tot 3 april. Ook Helen gaat dan weg (een van de meisjes uit Engeland) en dan komt er een Frans meisje weer voor in de plaats.

Verder hebben we hier op het Zuider Eiland, zoals iedereen denk ik wel heeft meegekregen, een hele grote aardbeving gehad met veel naschokken. Ook in Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland zijn er verschillende aardbevingen geweest maar die waren niet zo hevig als die in Christchurch. Er zijn veel doden gevallen en het heeft het hele land bezig gehouden voor een week. Nu nog steeds, maar wel minder. Vrienden van de Marina zijn er een week geleden geweest voor een bruiloft buiten de stad en ze zeiden dat het er veel erger aan toe was dan op de tv was te zien. Gelukkig hebben we hier op het Noordereiland geen last van gehad.

Maar dat is nog niet alles, na de aardbeving hier, is er 3 dagen geleden een hevige aardbeving geweest in Japan. Hierdoor kregen we in Nieuw Zeeland een tsunami waarschuwing, ik mocht zaterdag het water niet op van mn begeleider, dus ben ik thuis gebleven. Gelukkig is de hoogste golf maar ongeveer 30 cm geweest. Maar allemachtig wat een ravage is het daar in Japan… Echt heel erg. Complete steden worden weggevaagd door de tsunami’s. Echt onwerkelijk! Zo wordt je aan de andere kant van de wereld wel even wakkergeschut hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland..

Nou, nu maar eens leuk nieuws! ORKA’S! JAJA, ik heb ze gezien! Gewoon, hier in de haven! Ze waren zoo gaaf! Echt nieuwsgierig en ze waren gewoon een show voor ons aan het uitvoeren, spyhoppen (met het hoofd en helft van lichaam uit het water komen, net als freewilly!), met de staart zwaaien, rollen. En ze kwamen gewoon op 1 cm achter de boot, onder de boot, naast de boot, gelukkig niet op de boot :D. Super gave ervaring!

Ondertussen heb ik ook mn eerste “kiwi diners” gehad. Erg lekker eten! Ze eten hier erg veel pompoen, wat echt super lekker is! Licht eraan welke dan haha, maar ik eet altijd de buttercup (?) pumpkin en die is heerlijk! Daarnaast eet ik erg veel vis (krijg ik meestal gratis en voor niets :D). En over vis gesproken, ik heb vorige week zelf gevist! Was erg leuk om te doen voor de verandering :D. Had de hengel nog geen 1 minuut in het water en ik had al een barracuda aan de lijn! Maar helaas, die kun je niet eten. Verder een klein baby rode poontje gevangen en een snapper, de snapper wel gegeten mjammie!

Ook heb ik inmiddels mn eerste dolfijnen gespot, whuuuhuuu! Heb Mount Maunganui beklommen (JAJA, die is WEL 232 meter hoog! :P), zit op een nieuwe toeristenboot in mn eentje, super leuk! We hebben al 4 nieuwe soorten ontdekt :D :
- Delphinus hidinus - Verstopte dolfijn
- Delphinus hobbitus - Mini dolfijn (vis)
- Delphinus woodinus - Drijfhout dolfijn
- Delphinus imagines - Ingebeelde dolfijn

Whahaha! Dat laat het niveau wel weer zien he... Past wel bij me geloof ik haha!

Oja, we hebben ook al weer wat zeehonden gezien hier. Het verschil is, ze zijn hier bruin haha! Daarom zag ik ze eerst niet. Maar ze zijn wel grappig haha.

Foto’s zijn te zien op:
https://picasaweb.google.com/102310871136580526926/NieuwZeeland#

Hoop dat jullie weer op de hoogte zijn, anders hoor ik het wel!

Liefs en groetjes uit Nieuw Zeeland!

Xxxx

  • 13 Maart 2011 - 10:28

    Egbert-Jan En Marrie:

    Wouw zeg, wat een spannende dingen en wat fijn dat jullie geen last hebben van de bevingen. Wij zitten veel voor de tv want E-J en ik zijn in dat gebied van Japan boven utsunomia geweest en ook Thes en Martin. Veel sterkte verder. Groetjes E-J en M.

  • 13 Maart 2011 - 10:53

    Evelien:

    Haai Mir!

    Leuk om weer een mooi verhaaltje te lezen! Goed om te horen dat alles goed gaat daar, ondanks alle aardbevingen en zo.

    Prachtige foto's van supermooie beesten heb je daar gemaakt! Oeh ik ben zo jaloers, mhihi. Geniet nog lekker en succes met alles!

    liefs

  • 13 Maart 2011 - 10:58

    Brigit:

    wat een belevenissen weer, maar gelukkig is alles goed en wat een super mooie foto's.
    geef die nieuwe opa en oma maar een dikke knuf van me omdat ze zo goed voor je zorgen. haha

  • 13 Maart 2011 - 13:48

    Bibi:

    ik sluit me helemaal aan bij t verhaaltje van mn moeder :p

    maar hoe ontdek je nou een verstopte dolfijn? :P ghagha.
    barracuda's kun je wel eten hoor :) (hier staan ze in ieder geval gewoon op het menu) dus smikkel maar lekker op als ie nog niet weggerot is haha. heb je de roowde poown ook weer ontleed? :D ghee.. SPLASH!

    nou tot skypse maar weer (gaat de goede kant op met ons :D whihoe :P)
    dikke liebe fur meine dikke lieber


  • 13 Maart 2011 - 15:45

    Opaoma:

    Wow wat mooi allemaal en fijn dat je old folks hebt gevonden.doe ze de groeten van ons.send best regards to the newzealand grandparents. Kus en Knuffel van omaopa

  • 13 Maart 2011 - 16:27

    Dirk:

    Wauw prachtig! Ik kan nu ook de foto's zien =D. Maar wat weer een verhaal joh. Ik trapte serieus in eerste instantie ook nog in je dolfijnengrapje ook XD. Vet slecht :p

    Blijf zo doorgaan =D

    Dirk

  • 13 Maart 2011 - 17:44

    Angelique:

    Ha Miriam,
    heerlijk! prachtige foto's, mooi weer, lekker eten. Uhmmmm kom je nog aan je werk toe? ;-)
    Groet en geniet! Angelique

  • 13 Maart 2011 - 19:15

    Ellen:

    Hey Mir!! Wauw, klinkt echt super met die Orca's en dolfijnen :) . Ik ben blij dat jij daar veilig zit, ik maakte me eerst wel zorgen toen ik hoorde over de aardbevingen in NZ !!! gelukkig zit je op de goede plaats. Heel veel plezier komende tijd en tot je volgende blog :) xx

  • 15 Maart 2011 - 19:46

    Yvonne:

    Hai Meid

    Ben blij dat we weer een reisverslag van je krijgen, en te weten dat het goed met je gaat.
    Wat een geweldig verslag, heerlijk om te lezen. Ben zo blij dat je geen last hebt gehad van de aardbeving en dat de hoogste golf maar 30 cm was. Pak van mijn hart.
    En wauw wat een mooie foto's.

    Groetjes en een dikke knuffel

  • 16 Maart 2011 - 09:48

    Gerda:

    Lieve Miriam,

    Wat een mooi verhaal weer en fijn om te horen dat het goed met je gaat en je je plekje een beetje begint te vinden daar. Gelukkig heb je niet of nauwelijks hinder van de aardbevingen en het tsunamigevaar. Maar het lijkt me toch wel spannend als je daar zit en er redelijk dicht bij in de buurt bent. Dan zitten we er hier toch wat verder van af. Hou je haaks en we kijken weer uit naar je volgende belevenissen.

    Groet,
    Gerda

  • 16 Maart 2011 - 18:19

    Oma Smilde:

    Hoi Miriam leuk om steeds wat van je te horen, zo kunnen we je goed volgen. Geniet er maar van het is zo weer voorbij,Het weer is nog niet zo lekker hier te koud,mijn tuin begint gezellig te worden dus dan kunnen we lekker genieten, nu Miriam veel plezier nog en een dikke knuffel van Oma xxxxxxxxx

  • 22 Maart 2011 - 10:16

    Dianne Van Der Craats:

    Nou nou nou, miriam, jij laat zien hoe dat moet, dat bloggen. Bedankt voor het goed voorbeeld en ik hoop dat je nog een beetje slaapt 's avonds (met al die overvliegende vliegtuigen :P) Veel plezier in Kiwiland en geniet ervan!! xxx

  • 04 April 2011 - 15:05

    Marjan:

    Joehoeee dolfijnenspotter!

    Gaat wel lekker daar dus? Zal de fotootjes ook is eem bekijken!

    :D

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!


  • 07 April 2011 - 08:48

    Gerda:

    We zijn benieuwd naar een nieuw verslag....

    Alles goed daar?

    Groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 25735

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: