Kia Ora! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Kia Ora! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Kia Ora!

Door: miriamvorenhout

Blijf op de hoogte en volg Miriam

30 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Na een lange, lange reis van 49,5 uur ben ik dan eindelijk ik Nieuw Zeeland aangekomen!

Donderdag ochtend half 9 (27 jan) vertrok ik van huis en werd ik naar Schiphol gebracht door papa, oma, Bibi, Erik en Dianne. :D Na een kopje thee werd het tijd voor geld wisselen en inchecken. Eenmaal mn backpack weggeven was het al tijd om afscheid te nemen van oma en papa, want oma had een afspraak bij de kapper. Daarna zijn Bibi, Dianne, Erik en ik nog even wat wezen eten, waarna ook van hun afscheid genomen moest worden. Ik had me voorbereid op een emotioneel afscheid, maar daarvan was geen sprake: Ik was daar te vrolijk voor en had er erg veel zin in :P

Ik liep met een big smile de douane door. De mannetjes die daar zaten waren heel grappig, al heb ik geen idee wat ze allemaal zeiden haha. Vervolgens hoorde ik allemaal zomerse muziekjes, en dat in combinatie met de zon die buiten scheen gaf me een zomers gevoel. Bij de security werd mn tas nog gecontroleerd, waarschijnlijk doordat ik een extra fotobatterij bij me had. Gelukkig mocht ik alsnog doorlopen. Het wachten duurde niet lang en het vliegtuig kon dan ook al snel worden bevolkt. Eenmaal in het vliegtuig dacht ik: Woaaah wat een super chille stoelen! Ik maakte een foto en stuurde die naar Bibi, om haar jaloers te maken. Helaas.. Toen ik verder liep kwam ik erachter dat het natuurlijk voor de business class bedoelt was. Maar ik mocht alsnog niet klagen. In iedere stoel zat een video scherm met heel veel films, muziek, spelletjes enzovoort. Onderweg heb ik de film Charlie st. Cloud gekeken. Een erg mooie film. Daarna ben ik even in slaap gevallen. Toen ik naar de WC ging besloot ik toch maar om van de gratis hotelovernachting gebruik te maken, aangezien ik eruit zag als een dweil haha. Het eten was trouwens heerlijk! Voorgerecht een stukje vis met een creamy waldorf salade, gevolgd door geroosterde kip met arrabbiata saus, aardappelpuree en mediterrane groenten, wat weer werd gevolgd door een toetje met chocolade saus, chocolade cake en hazelnootmousse en thee. Het vliegtuig was heel leeg dus ik had lekker veel ruimte.

Om 23.59 lokale tijd in Dubai gingen we landen. Met oma’s advies heb ik mn oren dichtgedrukt en warempel, ik had een keer geen last van mn oren :D. Eenmaal uit het vliegtuig liep ik naast een meisje (Maartje) en zag dat ze ook een hotelvoucher in haar handen had. Dus ik vroeg of ze ook naar het hotel ging. Vanaf dat moment was ik niet meer alleen in Dubai en gingen we samen de zoektocht aan naar de bus die ons naar het hotel zou brengen. Het vliegveld was ontzettend ruim en mooi. Alle medewerkers liepen in Arabische kleren. Na de paspoortcontrole en het verkrijgen van een visa vonden we redelijk snel de bus. Het was best heel erg warm! De bus was al snel vol en we bereikten binnen 5 minuten het hotel. (00.45)

Maartje wilde net als mij toch ook wel graag een bustour maken door Dubai, dus na het inchecken meldden we ons aan voor de tour. Vervolgens nog wat spullen gedumpt op onze kamers, gevolgd door een lekker sapje drinken met een boterham, stapten we om 01.30 in de bus. Het zicht vanuit het busje was niet zo heel goed, maar toch hebben we heel veel kunnen zien. Het was echt prachtig! Zo immens groot en massaal en mooi belicht en, en, en.. Nouja, gewoon geweldig :D. Op sommige plaatsen stonden we even stil om foto’s te kunnen maken. We hebben het hoogste gebouw ter wereld gezien, zijn op het palm eiland geweest, hebben veel uitleg gekregen over de dingen die we zagen en zijn vlakbij het duurste hotel geweest (Burj Al Arab). Echt een hele gave ervaring! Wat me ook opviel is dat de maan “ligt” in plaats van staat zoals bij ons.

Om 03.35 waren we ongeveer weer terug. Terug in mn hotelkamer nog even foto’s op de pc gezet, zodat Maartje ze nog even op haar USB kon zetten. Vervolgens weer afscheid genomen en e-mailadressen uitgewisseld zodat we elkaar konden volgen op onze reis (zij gaat vrijwilligerswerk doen in Afrika, Uganda). Daarna snel mn tanden gepoetst en lekker gaan slapen. De bedden waren echt super! Ondanks dat ik 3 wekkers had gezet, werd ik alsnog niet wakker. Ik moest er dan ook alweer om half 8 uit dus mn nachtrust was erg kort. Gelukkig ging om 07.35 de wake-up call waardoor ik wel wakker moest worden. Snel onder de douche gesprongen en aangekleed. Na het uitchecken lekker ontbeten met kaascroissantjes, vers fruit, fruityoghurt en een tropisch drankje. En natuurlijk om niet te vergeten een kopje thee. Om half 9 zat ik weer in het busje naar het vliegveld.

Dubai ziet er bij daglicht heel anders uit en het was best warm. Eenmaal op het vliegveld aangekomen de gate opgezocht en ik kon bijna gelijk aan boord. In tegenstelling tot de eerste vlucht zat het vliegtuig nu stampvol. Vanaf Dubai heb ik bijna helemaal tot aan Melbourne geslapen met kleine onderbrekingen. Ik voelde me niet zo lekker, was erg moe en had hoofdpijn, dus vroeg om een pijnstiller die ik ook kreeg. Daarna ging het een stuk beter maar ik had nog steeds geen zin in eten. Het avondmaal wat we volgens mij al om 3 uur kregen bestond uit aardappelpuree, vis en broccoli. Het voorgerecht en toetje liet ik staan.

Ik begon een beetje in de war te raken met de tijd, want wat ik had geschreven leek alweer dagen geleden, wat op zich niet gek is als je met de tijd meevliegt. Afgezien van de 13,5 uur durende vlucht van Dubai naar Melbourne viel de vlucht mee. Onder een film ben ik in slaap gevallen, onder muziek ben ik in slaap gevallen en ook tijdens een spelletje kon ik mn ogen niet open houden. Waarbij ik wel mn ogen kon openhouden was bij het lieve schriftje dat ik heb gekregen tijdens het geweldige verrassingsafscheidsfeestje van stal :D. Hierbij moest ik tijdens het lezen af en toe een traantje wegpinken bij al die lieve berichtjes van mn tweede familie :D.

Gelukkig was ik door al dat slapen weer een beetje bijgekomen. Om 06.30 op zaterdag 29 jan zijn we geland in Melbourne. Het was echt PRACHTIG vanuit de lucht. Maar ook vanaf het vliegveld had je een mooi uitzicht. Na een uurtje moesten we weer aan boord. Nu zat ik naast een oude man die in Nieuw Zeeland had gewoond, maar sinds zijn pensioen naar Melbourne is verhuisd. Hier heeft hij nu 3 jaar gewoond en wil weer terug naar NZ. Hij zou nu lekker 3 weken vakantie gaan vieren. Tijdens de vlucht hebben we gezellig gekletst. Als lunch had ik nu kaasomelet met champignons en een stukje vis. Heerlijk! Intussen was de vlucht van Melbourne naar Auckland omgevlogen (haha!) en gingen we alweer dalen.

Eenmaal geland moest ik door security en alles, wat een gedoe om daar binnen te komen zeg! Hahaha. Toen ik buiten stond (heerlijk weertje) heb ik de bus genomen naar Tauranga, met 1 overstap in Maunauki (geloof ik). Hier ontmoette ik Susanna uit Finland, waar ik een tijdje mee heb gepraat in de bus. Daarvoor viel ik de hele tijd in slaap en zag ik helaas niks van de omgeving. Maar van wat ik had gezien was het echt super mooi! Om 21.00 arriveerden we in Tauranga, waar ik 3 kwartier heb moeten wachten tot ik werd opgehaald. Anna had me verkeerd begrepen en dacht dat ik om 21.45 aan zou komen. Gelukkig werd ik nog opgehaald, want die hoop had ik al bijna opgegeven.

Vervolgens reden we naar de haven, waar ik zou verblijven. Onderweg gezellig gekletst. Op de boot wonen nog 2 andere meiden uit Engeland. Allebei ook heel aardig, maar moet wel wennen aan hun Engels omdat ze heel snel praten enzo. Maar dat zal wel goed komen :D. Daarna ben ik snel naar bed gegaan, want kon wel wat slaap gebruiken. De volgende dag (zondag), ben ik om 8 uur opgestaan en heb lekker even gedoucht. Het was is super mooi weer dus heb een wandelingetje gemaakt. Je moet hier erg oppassen voor de zon, want je verbrand maar zo. Straks even naar de supermarkt om factor 50 te halen.

Morgen is denk ik mn eerste stage dag. Ben benieuwd! Er schijnen trouwens ook orka’s in de haven te komen omdat hier pijlstaartroggen zwemmen en dat op hun menu staat. I hope! :D Zo, nou heb ik wel weer genoeg verteld. De volgende keer komt er meer! (hé, dat rijmt :D)

Foto’s zet ik op facebook :) dan zorg ik wel dat iedereen ze kan zien!

http://www.facebook.com/album.php?id=1230900834&aid=117226

Nou, rustig aan allemaal en jullie horen wel weer is wat :P Mn volgende verhaal zal ik wat korter houden hahah

Fijne dag allemaal!

  • 30 Januari 2011 - 09:28

    Thessa:

    Heey Mir!

    Wat leuk om zo snel al weer wat va je te horen! gister dacht ik al zou ze al in NZ zijn en wat zou ze dan doen. Nu weet ik het allemaal. Klinkt echt vet stoer! Ik ga niet op alles reageren als je het niet eg vind:P:P. Ik ben ook benieuwd naar e foto's...... dus toch maar een facebook acount aanmaken :s. Wat maak je veel mee zeg! het klinkt echt stoer of had ik dat al gezegt sory. Ik hoop voor dat je orka's ziet en er een paar mooie foto's van kan maken!
    Heel veel plezier verder!
    Liefs Thessa(k)
    ps. ik hou je in de gaten;)

  • 30 Januari 2011 - 12:01

    Dirk:

    Wow Wat een verhaal. Leuk om het even te lezen. naja "even..." viel tegen :P. Maar dat was het zeker waard. Wat een avontuur joh. Ik ga nu de foto's bekijken, maar fijn dat je nu je plekje hebt! Succes! En ik blijf dit wel volgen.

    Dirk

  • 30 Januari 2011 - 12:01

    Dirk:

    Wow Wat een verhaal. Leuk om het even te lezen. naja "even..." viel tegen :P. Maar dat was het zeker waard. Wat een avontuur joh. Ik ga nu de foto's bekijken, maar fijn dat je nu je plekje hebt! Succes! En ik blijf dit wel volgen.

    Dirk

  • 30 Januari 2011 - 13:01

    Opa:

    hallo miriam, oma heeft het ook gelezen. geweldig leuk verhaal.
    heb je oma's reactie ook al gelezen.je zult nu wel slapen hier is het 2 uur in de middag bij jou 12 uur in de nacht. wel ver van huis hoor!!!!!!!!!!!!!. slaap lekker en voor straks gezond weer op en lekker werken. xxxxxxx van omaopa

  • 30 Januari 2011 - 13:16

    Oma:

    antoord van oma is kennelijk onderweg gesneuveld volgende keer beter. in ieder geval een extra kus van omaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Januari 2011 - 16:16

    Evelien:

    Hee Mir!

    Oeh, je bent er nog maar net en ik ben nu al stikjaloers, hihi! Ik hoop voor je dat je heel veel mooie beesten zal zien en een fantastische tijd zal hebben daar! Maar het klinkt nu allemaal al zo geweldig dat dat vast helemaal goed komt! Geniet er lekker van en een dikke knuf uit het koude Drenthe, brrr. Ik zal je in de gaten houden!

    xx eef

  • 30 Januari 2011 - 16:20

    Monique:

    Hoi Miriam,

    Wat een ontzettend leuk, enthousiast en lang verslag heb je geschreven. Heerlijk om jou avonturen zo mee te kunnen lezen.
    Heel veel plezier daar en schijf maar lekker door hoor. Dan hebben wij leuke en misschien ook wel een spannende verhalen van jou te lezen. Niet gaan pootje baden in de haven hoor! die orca's lusten ook blote voetjes.

    Lfs uit Zeewolde

  • 30 Januari 2011 - 20:30

    Yvonne:

    Hai meid

    Wat een geweldig verhaal zeg. En wat heerlijk om het te lezen. Ik reis helemaal met je mee. Zo goed omschrijf je alles. En nu ga ik gauw naar facebook om de foto's te bekijken want je hebt mij nu al enthousiast en nieuwsgierig gemaakt.

    Dikke knuffel

  • 30 Januari 2011 - 20:49

    Dianne:

    Nou zeg, mir wat een verhalen! Wordt lekker bruin, maar pas idd wel op dat je niet verkoold op het strand ^^.

    Heel veel plezier!! xx kaaskop.. :P

  • 30 Januari 2011 - 21:46

    Siemm:

    Mir!
    Wat ontzettend leuk, zo snel al wat van je te horen zeg! Zo te lezen, is de lange reis, helemaal goed verlopen!
    Gelukkig maar!:)
    Heel veel plezier morgen op je eerste stagedag, ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Veel plezier meid!(L)

    Dikke kus.

  • 31 Januari 2011 - 07:33

    Miriam:

    Hoi allemaal!

    Super leuk al jullie berichtjes! Dankjewel :) Ik mis jullie allemaal heel erg, maar voor je het weet ben ik weer terug :) Het is trouwens 12 uur verschil opa! Vanaf maart is het 10 uur verschil :)

    Tot het volgende verhaal! :D

    xxxx

  • 01 Februari 2011 - 11:13

    Michelle:

    Heey!!

    Klinkt echt super allemaal! en wat ben jij goed in het opschrijven van details!!!
    Ik hou je goed in de gaten en denk aan je!

    liefss

  • 03 Februari 2011 - 12:46

    Angelique:

    Dag Miriam,
    Heb je ook last van de orkaan?
    Ik hoor graag van je hoe je eerste stagedagen zijn bevallen en of idd de contacten goed zijn.
    Groet, Angelique

  • 03 Februari 2011 - 18:50

    Merel :):

    JALOERS!

  • 03 Februari 2011 - 21:36

    Jojanneke:

    jeeeeeetje mirr!
    het klinkt allemaal al zoooo gaaf!
    echt, je beschrijft alles ook zooo goed.
    en dat van het schriftje is echt suuuuper lief!
    vind het echt super dat je het zo naar je zin hebt! hoop dat je stagedagen ook goed bevallen.
    ik hou je in de gaten en denk aan je!
    heel veel plezier nog!! (L)(L)
    xxx Jojanneke

  • 03 Februari 2011 - 21:38

    Jojanneke:

    en de groetjes van me moeder:D
    ze is trots op je, echt stoer van je zei ze ;)

    (L) xx

  • 04 Februari 2011 - 08:06

    Miriam Vorenhout:

    @ Angelique, nee gelukkig geen last van de orkaan! Wel donkere lucht, maar er valt geen regen uit dus dat scheelt :D hahaha. Hoe is het daar in Nederland? Missen jullie alle kust en zeeers van het 2e jaar al?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 25738

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: