Titelloos, kan niks leuks bedenken haha! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu Titelloos, kan niks leuks bedenken haha! - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Miriam Vorenhout - WaarBenJij.nu

Titelloos, kan niks leuks bedenken haha!

Door: miriamvorenhout

Blijf op de hoogte en volg Miriam

12 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Haii!

Mn vorige blog is alweer een week geleden zag ik, dus het wordt weer tijd om jullie op de hoogte te brengen!

Foto's! : http://www.facebook.com/album.php?id=1230900834&aid=117226

Deze week heb ik geleerd om de gegevens in te voeren in microsoft acces, en ook om finscan te gebruiken. Zo maken we een omtrek van de rugvin van de dolfijn zodat de computer kan uitzoeken welke dolfijn op welke foto staat, zodat de groep geanalyseerd kan worden.

Op vrijdag hebben we gezeild! Fred, iemand van het kantoor van de Marina, vroeg of we mee wilden gaan. Een erg aardige en gezellige man! Hahaha met hem heb ik altijd wel lol. Heb zelf ook even gestuurd dus leer ook nog een beetje zeilen zo. Heb die avond ook een MEGA grote pijlstaartrog gezien! Was echt suuuper gaaf! En hij zwom zooo rustig aan de oppervlakte, echt heel gaaf om te zien!

Zaterdags zijn Anna en ik door de veiligheidsmaatregelen gegaan van haar kleine bootje. Daarna ben ik een oude man gaan helpen die een paar boten verderop zijn boot heeft liggen. Ook kennis gemaakt met zijn vrouw en was erg gezellig. Lekker gekletst en daarna foto’s gekeken van zn zeilweekje naar de Great Barrier Islands. Toen kwam Anna om te zeggen dat we de boot gingen schoonmaken, dus dat heb ik de rest van de middag gedaan. Daarna zijn we gaan zwemmen in Pilot Bay, was erg lekker even ondanks al het zout in mn mond, maar daarna kregen we het anker niet meer omhoog. Na heeeel veel geprobeer (ik was natuurlijk weer de verstrooide professor waar je niks aan hebt ik zulke situaties) hebben we het touw doorgesneden en zijn we terug gegaan. Toen we terug waren in de haven hebben we de boot weeer schoongemaakt en toen zagen we de grootste pijlstaartrog ooit!

Zondag (6/2) om 4.50 opgestaan. We hebben de hele dag op het water doorgebracht om dolfijnen te zoeken. Rond 10 uur zagen we ze eindelijk! Het was een grote groep van ongeveer 50 dolfijnen en we hebben ze ongeveer 3 uur gevolgd. Op de terugweg zagen we 2 kleine haaitjes! En ook nog een klein hamerhaaitje :D En een vliegende vis, en een mini pinguïn :D En heel veel Jan van Genten. Het was nog een enorm eind terug en het laatste stuk (ong 45 min) heb ik gevaren :D Ging heel goed! Maandag was niet bijzonder dus laat ik maar achterwege.

Dinsdag. 5.30, de wekker ging. Maar niet om de zee op te gaan… we hadden een dagje uit! En jawel, naar Rotorua! Woop woop! Om kwart over 9 kwam ik aan met de bus in Rotorua. De anderen zouden later komen dus ben eerst zelf op stap geweest.
Waar ik heen ging was een prachtig gebied met veel stoom en zwavelgeur. Er was een mooi bos om in te lopen met links het uitzicht van het meer met stoom en kokende modder. Echt super gaaf! Ik ben vervolgens samen met Maria naar een thermaal park geweest en de anderen naar een spa (nou, dacht ik, daar heb ik geen zin in, dat kun je overal wel doen). Was zooo prachtig! Echt bijzonder al die kleuren, en vormingen in het landschap. ’s Avonds hadden we een bbq bij Anna thuis. Was gezellig :) Woensdag was ook geen bijzondere dag dus laat ik ook maar achterwege.

Donderdag gingen we uit op Orca, de toeristenboot. Ongeveer 8 dolfijnen gezien en een haai van 3 meter! Het was mooi weer afgezien van wat regen af en toe, maar de golven (swell) dus niet de golven die veroorzaakt zijn door de wind, waren erg hoog (ongeveer 1-2 meter). Dus wat volgde… Ik was zeeziek. -.-‘ Toen we terug waren wist IEDEREEN uit de marina dat ik zeeziek was geweest! Huh?? Haha. Ook was de man van een paar boten naast ons weer terug. Hij was wezen vissen met toeristen voor 6 dagen. EN IK KREEG VIS!!! :D Snapper. Geen idee wat het is in Nederlands maar het smaakte lekker! Wel gedeeld met de anderen haha. Vrijdag was ook geen bijzondere dag.

Het gaat ondertussen met mn bootgenootjes wat beter gelukkig. We praten wat meer (en nu tijdens ik dit schrijf wordt ik gemilkshaked door de boot, gaat echt enorm heen en weer) dus dat is wel fijn :) Met Maria (een andere vrijwilliger) kan ik ook wel aardig goed overweg, dus op sociaal gebied gaat het beter. Maar heb stiekem best een beetje heimwee hihi. Maar hoop dat dat wel beter wordt nog. Anders worden het 5 lange lange maanden :P Kijk erg uit naar het reizen!

Zo, jullie zijn nu weer op de hoogte van alles, en willen jullie even laten weten of je de foto’s kunt zien op facebook? Anders moet ik ze namelijk even op een andere site zetten :)

Bedankt voor het lezen, heb ik het niet voor niets getypt, en tot de volgende keer!

Dikke liefs uit NZ.

  • 12 Februari 2011 - 11:09

    :

    Wauuuw klinkt als paradijs daar!! Kan me haast niet voorstellen dat dat 5 lange maanden gaan worden. Geniet er maar lekker van want voor je het weet ben je terug in het koude NL!!!

    liefs

  • 12 Februari 2011 - 12:07

    Evelien:

    Oeh, naar ieder verslag word ik weer jaloers, hihi. Wat gaaf dat je zoveel toffe beesten hebt gezien!
    Ik kan je foto's wel zien, maar moet me daarvoor wel eerst aanmelden op facebook. Ik denk niet dat facebookloze mensen ze dus kunnen zien :)

    Prachtige foto's en wat apart van die knalgele zwaveldingen. Smokkel maar een stukje mee voor mij als mineralenverzamelaar, hihi! (nee doe maar niet, straks krijg je problemen op het vliegveld :-/ )
    Ik snap de heimwee maar hopelijk wordt het zo tof en gezellig dat de tijd voorbij zal vliegen! Geniet er lekker van!

    knuf!

  • 13 Februari 2011 - 13:05

    Gerda:

    Hai! Wat een belevenissen weer... Na ieder verslag ben ik weer een beetje jaloerser op je, haha..

    Om je foto's te kunnen zien moet je volgens mij een facebook-account hebben, anders kun je ze niet bekijken. En aangezien ik geen account heb, heb ik nog geen foto kunnen bekijken ;-(

  • 13 Februari 2011 - 17:25

    Opa.:

    mooi verhaal enne zo'n ............................kamer!!!!!!!!!!1

    hier regenachtig/mooi/ raar weer.

  • 13 Februari 2011 - 19:00

    Dirk:

    Zo hey wat een verhaal :p. Spannend hoor. Ik kan de foto's neit zien omdat ik geen facebook heb. Volgens mij is een snapper een engelse vissoort (zou het import zijn?:P)

  • 14 Februari 2011 - 09:59

    Dianne:

    Oh super mir,
    Mooi dat het weer beter gaat, tis normaal dat je even moet wennen hoor. Die kiwi's zijn ook zulke rare mensen ^^. Nog veel plezier en wordt niet te bruin! :)
    xx

  • 14 Februari 2011 - 12:09

    Marielle:

    leuk verhaal, ben best wel een beetje jaloers want ik zit op school :s
    ik kan helaas de foto's niet zien op facebook want dan moet je een account hebben en die heb ik niet;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

Miriam

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 25755

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 26 Maart 2014

Australië

27 Januari 2011 - 31 Juli 2011

Oriëntatie stage NZ

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Het zoeken van een stage..

Landen bezocht: